Follow:
Lifestyle

De beste quarantaine home-workout!

uarantaine home-workout

Aangezien de sportschool een hele tijd gesloten is geweest tijdens de Corona-uitbraak, moest ik steeds thuis sporten en dat had ik nog nooit gedaan. Het was eventjes wennen; maar ik ben verliefd! Deze quarantaine home-workout is zo makkelijk gedaan en nog leuk ook. In dit artikel geef ik tips om thuis te kunnen sporten, leg ik uit wat ik doe en naar welke video’s ik kijk + een gratis 30 dagen stappenplan!


Benieuwd welke gezonde maaltijden ik eet bij deze home-workout? Lees mijn quarantaine food blog!


Heb ik materialen nodig?

Een goede krachttraining thuis leek voor mij eerst echt onmogelijk. Ik deed altijd best wel zware oefeningen in de sportschool en die hoeveelheid gewichten had ik gewoon niet in mijn huis. Alleen dit probleem kan je blijkbaar erg makkelijk oplossen: gewoon meer herhalingen en minder rust met minder gewicht. Ik deed bijvoorbeeld deadlifts met een kettlebell van 10 kilo en dan 25 herhalingen (in plaats van 12 herhalingen met 40 kg). Zo maakte ik het mijn spieren toch nog zwaar. Er zijn ook heel veel filmpjes online te vinden met ‘no equipment (zonder materialen’. Ik zelf heb thuis ook nog van die elastische weerstandsbanden, waarmee ik mijn bilspieren enorm goed kan trainen!

Hoe thuis sporten?

In plaats van drie keer per week 1 uur in de sportschool te staan, heb ik ervoor gekozen om elke dag +30 minuten te gaan trainen. Zo daagde ik mezelf nog een beetje uit tijdens deze quarantaine! Niet alleen omdat ik niets beters te doen heb, maar ook omdat ik thuis veel meer stil zit dan normaal en ik graag in beweging blijf.

Ik deed meestal een korte warming-up, daarna koos ik drie filmpjes van 10 minuten uit op YouTube (of eentje van 10 en eentje van 20 etc.) en ik sloot het af met een rondje stretching (yoga). In totaal was ik dan zo’n 40 minuten bezig, maar je kan het zo gek/makkelijk maken als je zelf wilt.

Favoriete quarantaine home-workout

Lilly Sabri is veruit de leukste YouTuber als het gaat om home-workouts, tenminste zo ervaar ik het (ik ben benieuwd wie jullie de leukste vinden, laat het even weten in de comments). Maar ook MadFit, Chloe Ting, Pamela Reif en Vicky Justiz kijk ik graag eens voor de afwisseling.

30 dagen stappenplan

uarantaine home-workout 30 day plan

Related:

Previous Post Next Post

2 Comments

  • Reply Melissa

    Leuk dat je een schema hebt gemaakt van jou work-out! Ziet er goed uit ✨😁
    Ik ga hem downloaden en de filmpjes kijken😊 Hopelijk komt het ritme van de sportschool er weer in 🙈

    21 april 2020 at 11:13
    • Reply Iris

      Ahh, wat lief Melissa!! Je kan altijd beginnen met 1 filmpje per dag en langzaam opbouwen, als je jezelf teveel oplegt in het begin is het moeilijk om de motivatie vast te houden! Je moet zorgen dat het een gewoonte wordt om te sporten, zonder dat het een verplichting voelt 😇💪🏽

      21 april 2020 at 11:34

    Leave a Reply

    CommentLuv badge