Follow:
Lifestyle

East Nomads: geen festival, maar glamping!

Afgelopen weekend werd ik uitgenodigd door East Nomads om een dagje te verblijven op de Glamping in Aalten (Gelderland, vlakbij de Duitse grens). East Nomads is opgezet door festivalorganisatoren die wegens de corona-crisis een andere weg zijn ingeslagen en daarom moest ik een kijkje nemen!

Over East Nomads

Dit is het eerste jaar dat de East Nomads glamping bestaat. De bedoeling is dat ze ook de komende jaren blijven rondtrekken (zoals echte nomaden), want de glamping heeft geen vast thema en ook geen vaste locatie. Deze eerste keer was de glamping gevestigd in de Achterhoek (Aalten, in Gelderland). Deze plek hebben ze helemaal omgetoverd tot een volwaardige glamping (luxe camping), waar je met vrienden, familie en collega’s naar kunt afreizen om even de drukte te ontsnappen en te genieten van de natuur. Ook is er een volledig activiteitenprogramma samengesteld en doen ze er bij East Nomads alles aan om jouw wensen en behoeftes te vervullen.

East Nomads Glamping Achterhoek Aalten

Activiteiten

Naast het hebben van een luxe tent, met een kleine (persoonlijke) badkamer ernaast, heeft East Nomads nog veel meer leuke dingen om te doen op de camping. Zo kan je dineren op hoge hoogtes (high dining) en is er een wellness in het bos, een masseur, een openluchtbioscoop, er zijn yogalessen, silent disco’s, een cocktailbar, veel spelletjes om te doen, een kampvuur en een mini bibliotheek. Voor kinderen zijn er ook genoeg activiteiten te doen, mocht je met het gezin willen gaan. Wij gingen slechts één nachtje en hebben toen alleen de silent disco en yoga mee kunnen maken, dat was wel echt heel tof! Eten en drinken kan je allemaal bij het openlucht restaurant op de camping halen, of het laten afleveren bij de tent. Het is trouwens ook mogelijk om de omgeving te verkennen, door een fiets of auto te huren. Echter moet je voor sommige activiteiten wel wat bijbetalen. Oh, en wat dacht je van een hottub huren naast je tent, het is allemaal mogelijk!

Mijn verblijf

Middag. Vanaf mijn woonplaats is Aalten zo’n twee uur reizen, dus daar maakte ik (samen met mijn beste vriendin) een leuke roadtrip van met lekkere meezing muziek. Om 15:00 konden we inchecken, dus we vertrokken op tijd. Eenmaal daar kregen we een parkeerplek toegewezen en liepen we naar de receptie, waar ons verteld werd dat we een welkomstdrankje kregen en daarna werden we begeleid naar onze tent. Het was enorm warm toen we aankwamen, dus een vers sapje ging er goed in. Het terrein van East Nomads was niet heel groot en de tenten stonden ver genoeg uit elkaar. De glamping was daarom niet super druk, dus dat was fijn. We kregen ook nog een kleine rondleiding over de camping, zodat we wisten wat er te doen was. Daarna trokken we gelijk onze bikini aan, want het was 30 graden buiten.

Avond. Rond 19:00 kregen we een beetje honger en besloten we een pizza te bestellen. We hadden ook de keuze uit andere bestelmogelijkheden of om gezamenlijk te bbq’en op de camping, maar we zijn beide vegetariër, dus bbq’en doen we liever niet. Bij de receptie konden we onze bestelling doorgeven, dan zorgden zij dat het bij de camping geleverd werd en naar onze tent werd gebracht. We dronken van te voren nog even een cocktail bij de bar, waar een zanger aan het optreden was. Na een tijdje werden onze pizza’s met bestek naar de tent gebracht, daar konden we lekker smullen. Na onze pizza hebben we even wat spelletjes gespeeld, want dat hadden ze daar genoeg (ook kregen we kaartspel als souvenir). Om 21:00 uur zijn we ons klaar gaan maken voor de silent disco. De koptelefoons werden bij onze tent geleverd en zo konden we alvast van de muziek genieten. We wandelde naar de bar voor de echte silent disco, waar we danste en cocktails dronken. Om 00:00 uur besloten we terug te gaan naar de tent, zodat we lekker konden gaan slapen in ons magische bedje.

Ochtend. Het regende in de nacht heel hard, dus we sliepen niet heel goed. Maar het bed lag heel lekker, dus we waren genoeg uitgerust! Om 9:30 werd ons ontbijt bij de tent geleverd. Er zaten broodjes in, verse sappen, yoghurt en fruit. Na ons ontbijt begon om 10:45 een yoga les en daar konden we nog lekker aan meedoen, aangezien we een late-checkout hadden (normaal 10:00, maar nu 13:00). De yoga was heel fijn in de natuur en erg toegankelijk voor beginners. Na de les waren we weer helemaal zen. We pakte onze spullen in en liepen nog een laatste keer over de camping. Konden we er maar langer blijven!