Al meer dan 4 jaar heeft Het feestje van Iris hetzelfde logo. Altijd erg herkenbaar, maar ondertussen wel een beetje verouderd. Samen met twee designers ging ik daarom op zoek naar een nieuw logo voor mijn merk. Lees hier alles over het creatieve proces en de designers!
Het oude logo
Toen ik mijn blog begon, was de boho/Ibiza stijl op festivals nog heel erg hip. Daarom koos ik voor een mandala, maar tegenwoordig is dit niet meer representatief voor de festivalwereld. Daarom wilde ik een logo wat wel bij mij en de festivals past, met bijvoorbeeld een vlinder (techno vlinder) of glitters (altijd feestelijk). Ik hou ook van harde techno, dus te meisjesachtig past niet helemaal bij mij: een middenweg zou perfect zijn.
Voorwaarden nieuw logo contest
Ik wilde de designers de vrijheid geven om iets leuks te verzinnen. Mijn enige eisen waren: het logo moet duidelijk leesbaar zijn, moet een herkenbare illustratie bevatten (net zoals de mandala) en moet niet te hoog worden. Bij de mandala vond ik namelijk dat hij te hoog was en daarom veel ruimte innam op mijn website. Simpel gezegd moest het design gewoon perfect aansluiten bij mij en mijn site.
Tweede plaats: Nora Plekenpol!
Oh, wat had ik het moeilijk om een keuze te maken tussen de twee designers. Beide hadden zo’n andere stijl, wat wel allebei goed paste bij mijn website. Het idee van Nora was, om een herkenbare illustratie van mij mee te nemen in het logo in een soort tarot kaart. Het tweede design was een plattere versie van het logo, met de illustratie ernaast. Nora kwam zelfs ook nog met het idee om het design op een t-shirt te laten drukken. Super vet!
Wil jij nu ook een logo van Nora? Ze studeert (net als ik) creative business en houd zich in haar vrije tijd veel bezig met graphic design. Je kan haar bereiken via haar creatieve Instagram account: @Noraplekenpoldesign ♥
Het winnende logo: Robin Boots
Maar één ontwerp het contest winnen en dat werd het geweldige design van Robin. Wat ik fijn vond, was dat Robin haar creatieve denkproces in schetsen aan mij liet zien. Zo wist ik precies hoe een design tot stand was gekomen. Ik werd gelijk verliefd op het simpele maar krachtige design van Robin. We hebben daarna mijn social-media banners aangepast, zodat het nieuwe logo gelanceerd kon worden! Wat vinden jullie ervan?
Wil jij nu ook een logo van Robin? Ze heeft graphic design gestudeerd en is gespecialiseerd in het maken van elegante ontwerpen. Je kan haar terugvinden op haar website, mailen of volgen op Instagram: @Robinbootsdesign & @robinboots_ ♥
No Comments