Follow:
Lifestyle Personal

Weekendlogboek: Parijs en mijn verjaardag!

Parijs verjaardag valentijnsdag romantisch

Dit weekend ging ik met mijn vriendje naar Parijs. Het was de 7e week van 2018. We wilde Valentijnsdag vieren in de stad van de liefde, toevallig was ik ook in dit weekend jarig. Ik vierde dus ook mijn 20ste verjaardag in Frankrijk! Ik neem jullie mee naar deze mooie stad en vertel welke leuke dingen we allemaal bezocht hebben.

Dag 1: Naar Parijs

Om 8:00 stond onze wekker. Het is vrijdag en het is koud. Ze hadden voorspeld dat het vandaag zou gaan sneeuwen, gelukkig zijn we dan het land al uit. Ik en Stef zijn ons rustig klaar gaan maken. Om 9:40 ging onze bus. We liepen naar de halte met onze koffers, een vreselijk geluid. Onze reis was gestart. Over 5 uur zouden we in ons hotel aankomen. We moesten eerst met de bus naar Amsterdam Centraal, en daarna met de Thalys naar Parijs. De treinreis zelf duurde maar 3 uur. We hadden wat eten in geslagen voor onderweg en een paar afleveringen van de serie ‘Black Mirror’ gedownload. In Frankrijk lag sneeuw, een beetje.

In Parijs moeste we een kaartje kopen voor het openbaar vervoer. We hadden geen idee hoe dat werkte op een apparaat en zijn naar een balie gelopen. De kaartjes kostten 7,50. Na een halfuur te hebben gekeken waar we überhaupt heen moesten, hakte we de knoop door. Met onze koffers stapte we in de metro en bij de Arc de Triomphe stapte we uit, want ons hotel lag daarnaast. We kwamen aan en de man van het hotel zei dat hij geen Engels praatte, maar hij legde ons toch van alles uit in het Engels. Misschien is dat de Franse mentaliteit, geen Engels willen praten. Onze kamer was verbazingwekkend klein, maar wel knus. We childe even op ons kamertje en besloten daarna naar de Arc te gaan. We hadden geen idee hoe, want de Arc de Triomphe ligt in het midden van een rotonde. Na een aantal rondjes te hebben gelopen, bovengronds en ondergronds bij de metro, kwamen we erachter dat je onder de rotonde door kon naar de Arc. Helaas was de Arc dicht. We bewonderde hem van een afstandje en besloten daarna om wat koffie te drinken. Onze eerste drankje in de stad van de liefde, die ons 14 euro kostte, maar hij was het waard. Bij de bar keken we even of er een supermarkt en restaurant in de buurt was. We kochten eerst een fles wijn, en een opener, en gingen naar onze hotelkamer. Daar dronken we wat rode wijn, nadat we hem met moeite open hadden gemaakt. Onze spiksplinternieuwe opener kon het niet aan. Na ons wijntje gingen Italiaans uit eten bij Café Cesar. We aten een heerlijke pizza, echt een aanrader. Na wat uurtjes gepraat te hebben en heel wat wijntjes verder, gingen we weer naar onze hotelkamer. Netflix was onze vriend. We maakte er een knus en romantisch avondje van in ons kleine kamertje.

Dag 2: Winkelen

We sliepen helaas zo slecht, dat we om half 8 al wakker werden. We kozen ervoor om snel te gaan ontbijten en naar de Eiffeltoren te gaan. Deze schijnt heel rustig te zijn in de ochtend. Ons ontbijtbuffet was gezellig. Het was maar 30 minuten lopen, helaas was de toren ook al dicht, vanwege de sneeuw. We hebben een paar cliché toeristenfoto’s gemaakt en zijn toen op de bus gesprongen naar het winkelcentrum ‘Le Centre Pompidou’. Daar hebben we crêpes gegeten en zijn toen gaan winkelen. We namen crêpes met karamel, maar dat was een foute keuze. Het winkelcentrum was saai, de vintagewinkels kregen onze voorkeur. Daar had je allemaal oude collectie Champion, Fila, Levi’s en Adidas kleding. We zijn ook nog even naar de Supreme & Comme des Garçons winkel gelopen, maar dat was niks. Na het uitbundig winkelen (lees: 2 dingen gekocht) zijn we wat gaan drinken bij een barretje. Daar kon je tijdens de Happy Hours van 15:00-23:00 grote cocktails en biertjes bestellen. Na het drinken zijn we tevergeefs nog even het winkelcentrum ingelopen, maar we waren zo moe van het lopen dat we liever naar het restaurant gingen. We hadden van te voren een fonduerestaurant uitgekozen waar we graag heen wilde, helaas zat deze vol. We maakte een reservering voor morgen en gingen ervandoor. Het andere restaurant waar we heen wilde, zat ook vol. Dus we besloten een restaurant in de buurt van het hotel te zoeken. Het werd een burger restaurant. Ik at een vegaburger natuurlijk! Daarna zijn we naar een bar gegaan om wat te drinken. We namen een shotje tequila, aangezien ik bijna jarig zou zijn. Daarna liepen we door de regen naar Club ZigZag, die we helaas niet konden vinden/hij was gesloten. We hadden ook geen zin om naar de andere kant van Parijs te gaan om uit te gaan, dus we besloten naar ons hotel te gaan om daar wat wijn te drinken. Om 00:00 werd ik 20 jaar! Stef en ik vierde dat heerlijk samen in de hotelkamer.

Dag 3: Mijn verjaardag

We werden wakker om half 10 en zijn toen gelijk gaan ontbijten, ons klaarmaken deden we later wel. In de hotelkamer hebben we tot 13:00 rondgehangen en we zijn zelfs nog in bad geweest. We probeerde nog een keer de Eiffeltoren op te komen, aangezien hij nu wel geopend was. Maar de rij was zo lang, dat we het opgaven. We besloten naar Museum de Louvre te gaan. Daar maakte we een super leuke polaroid en werden we verteld dat we via een omweg ook naar de Louvre konden en de rij buiten konden ontlopen. We hadden gratis toegang tot het museum, omdat we jonger waren dan 25 en in Europa wonen. In het museum hebben we nog een muffin gegeten voor mijn verjaardag. Het museum was heel druk en niet echt ons ding, maar we hebben de Mona Lisa gezien, dus dat konden we ook weer afvinken. Na het bezoek aan het museum zijn we nog wat vintage winkeltjes op gaan zoeken bij hetzelfde centrum als gister. We zijn erg geslaagd! Om half 8 gingen we naar het kaasfondue restaurant. Het was echt super romantisch in een grotje. We hebben uren gepraat en gelachen. Toen we naar het hotel gingen, hebben we nog een cocktail besteld vlakbij. Mijn verjaardag was echt geweldig!

Dag 4: Naar huis

Om 8:30 stond de wekker. Allebei hadden we niet erg goed geslapen. Ik kreeg een bloedneus midden in de nacht. We moesten onze spullen pakken en gaan ontbijten. Om 11:00 checkten we uit, gelukkig konden we koffers in het hotel laten, want onze trein terug ging pas in de namiddag. We gingen voor de derde keer naar de Eiffeltoren, maar helaas was de rij nog langer dan de dag ervoor. We kozen ervoor niet te gaan en zochten het uitkijkpunt vlakbij op. Daar zaten we heerlijk in het zonnetje met een crêpe en uitzicht op het mooie Parijs. We kochten wat souvenirtjes bij een straatverkoper en zochten een barretje op. Daar was het heerlijk warm. Ik bestelde een cocktail en Stef een groot biertje. We childe de laatste uurtjes in Parijs. De Arc de Triomphe was ondertussen ook open, maar de rij was te lang en we hadden te weinig tijd. Bij het hotel haalde we onze spullen op en downloadde we een film voor in de trein. Het was nog een half uur reizen naar het station, waar we nog even wat winkels hebben gekeken. Om 17:00 was het tijd om in de trein te stappen, allebei waren we helemaal uitgeput. De treinreis duurde 3 uur en we besloten al bij Schiphol uit te stappen, want dat was voor ons sneller. Om half 10 waren we pas thuis, het ov zat niet heel erg mee. Daar stond mijn moeder op ons te wachten met een heerlijk bord eten!

Zijn jullie wel eens in Parijs geweest, of van plan om te gaan? ♥